صومعه آلادژا | بنايي مخفي در بلغارستان

۹ بازديد

صومعه آلادژا

در ذهن اكثر گردشگران تور بلغارستان ،كشور بلغارستان به خاطر سواحل زيباي آن معروف است و معمولا گردشگران براي استفاده از تفريحات ساحلي بينظير اين كشور زيبا و شهر وارنا به بلغارستان سفر ميكنند.اما بهتر است كه در سفر به بلغارستان و شهر وارنا در كنار استفاده از تفريحات هيجان انگيز آن،در برنامه تور بلغارستان خود بازديد از آثار تاريخي اين شهر را نيز جاي دهيم.ما در اين مطلب قصد داريم به معرفي صومعه آلادژا بپردازيم.در ادامه با ما باشيد.

نقاشي بر ديوارهاي صومعه آلادژا

صومعه آلادژا معروف ترين غار صخره اي در سواحل درياي سياه بلغارستان است كه در طول قرون ۱۳-۱۴ به طور مخفيانه توسط راهبان ساخته شده است.اين صومعه در پايان قرن نوزدهم طي يك عمليات باستان سناسي بلغاري - برادران Shkorpol، كارل و هرمين، كشف شد.

در سال ۱۹۲۷، كليساي آلادژا به عنوان يك بناي تاريخي عمومي اعلام شد و در سال ۱۹۶۸ بود كه به عنوان يك بناي تاريخي معماري از اهميت ملي برخوردار بود.

ساختار صومعه آلادژا

غارهاي صومعه در دو سطح به يك سنگ آهك تقريبا ۴۰ متري مي رسد. سطح اول شامل يك كليساي صومعه، سلول هاي مذهبي، يك اتاق پذيرايي و يك آشپزخانه، يك قبرستان كوچك و مزرعه است. سطح دوم يك غار طبيعي است كه در انتهاي شرقي صومعه آلادژا واقع شده است.

مسير رفت و آمد گردشگران در صومعه آلادژا

۶۰۰-۷۰۰ متر به سمت غرب از صومعه ، گروهي از غارها نيز به نام "Catacombs" قرار دارند. اقلامي مانند سراميك، سكه، نقاشي هاي ديواري و غيره توسط باستان شناسان از اين محل يافت شده است.شواهدي مبني بر اينكه اين غارها ساكناني نيز داشته است يافت شده است.

پس از تصرف بلغارستان توسط امپراتوري عثماني در پايان قرن چهاردهم، صومعه آلادژا به تدريج رو به فراموشي رفت و احتمالا در حدود قرن ۱۵ تا ۱۶ زماني بود كه در نهايت به حال خود رها شد.

نام صومعه آلادژا از كجا آماده است؟

نام آلادژا يك منبع فارسي –عربي دارد.در آغاز قرن گذشته K. Shkorpilافسانه اي نوشت كه بر اساس آن پاسدار صومعه St Spas بود.نام كنوني آن كه در اواخر دوره عثماني بر آن گذاشته شد و به زبان تركي به معناي رنگارنگ است كه به دليل نقاشي هاي رنگارنگي كه بر ديواره هاي اين غار وجود دارد انتخاب شده است. در حال حاضر اين صومعه شگفت انگيز در حال نابودي است.

تصويري از صومعه آلادژا

چطور به صومعه آلادژا برويم؟

صومعه آلادژا در شمال شرقي بلغارستان، در ۱۷ كيلومتري شمال مركز وارنا و در ۳ كيلومتري غرب سواحل شنهاي طلايي واقع شده است.

تصويري از داخل صومعه آلادژا

هزينه بازديد از صومعه آلادژا

بزرگسالان (انفرادي) ۵ : لوا

بزرگسالان به صوررت گروهي و بالاي ۱۰ نفر : ۳ لوا

كودكان ۷ تا ۱۶ : ۲ لوا

كودكان زير ۷ سال : رايگان

زمان بازديد از صومعه آلادژا

ماه مي تا اكتبر از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

ماه نوامبر تا آپريل از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

منبع : visit.varna.bg

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.