تور صربستان | تور ارزان صربستان | تور لحظه آخري صربستان

۹ بازديد

تور صربستان

در تور صربستان از كجا ديدن كنيم؟

صربستان در جنوب شرقي اروپا قرار دارد و بخش مركزي شبه جزيره بالكان را اشغال كرده است. بخش شمالي آن را دشت‌هاي بزرگ و بخش‌هاي جنوبي آن را تپه و كوه فرا‌گرفته است. بيش از ۱۵ قله، ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دريا و همچنين پنج پارك ملي معروف نيز در صربستان وجود دارد كه ميتوانيد در تور صربستان از آن بازديد كنيد.

علاوه بر زيبايي‌هاي طبيعي كه در صربستان وجود دارد، مردمان آنجا نيز بسيار مهمان‌نواز هستند. حال بايد بدانيد هنگام سفر به صربستان و در تور صربستان از كجا‌ها ديدن كنيد و انتظار چه چيزي را داشته باشيد از موزه نيكولا تسلا (Nikola Tesla) ديدن كنيد.

نيكولا تسلا، يكي از بزرگترين مخترعان و مهندسين تمام دوران، از خانواده‌اي صربستاني بود كه بعد از مرگش به خواسته‌ي خودش، تمام اموالش به بلگراد منتقل شد. موزه، كه در ويلا زيبا و مسكوني ساخته شده در سال ۱۹۲۹ قرار دارد، تنها خانه شخصي تسلا است كه تمامي كار‌هاي آن و اختراعاتاش در آنجا گرد‌آوري شده است.

در امتداد رودخانه دانوب و ساوا، با قايق كروز، شناور شويد

با قايق كروز راهي رودخانه دانوب و ساوا كه آب‌راه‌هاي اصلي بلگراد هستند، شويد تا از شلوغي شهر كمي دور شويد و ميان اين همه زيبايي، آرامش عجيبي كسب كنيد. چندين شركت در زمينه خدمات قايق كروز هستند كه آب‌راه‌هاي اصلي بلگراد را به جاذبه‌هاي توريستي ارزشمند تبديل كرده‌اند.

تصويري از رودخانه هاي دانوب و ساوا در كنيد تور صربستانتصويري از رودخانه هاي دانوب و ساوا

زخم هاي ناشي از جنگ را ببينيد

حمله هوايي ناتو به يوگسلاوي سابق در سال ۱۹۹۹ سبب آسيب‌هاي جدي به زير ساخت‌هاي شهر بلگراد شد. بيش از ۱۵ سال است كه از اين فاجعه مي‌گذرد و شهر درحال بهبود و بازسازي است اما هنوز سايه‌هاي سياه آن در شهر مشهود است. موزه هوانوردي و موزه نظامي واقع در بلگراد، هر دو نمايان‌گر آثار به جا مانده از جنگ هستند.تصويري از موزه اي در بلگرادرتصويري از موزه اي در بلگراد

كاوش در شهر زير زمين

بلگراد ۷۰۰۰ ساله، تاريخي در دل خود نهفته دارد كه برخي از آنها هنوز هم كشف نشده است. دروازه اصلي قلعه روم كه گذرگاه‌هاي مخفي در طول جنگ بين تيتو و استالين بوده است، در اواسط قرن بيستم حفر شد كه اكنون كشف و در معرض بازديد عموم در تور صربستان قرار گرفته است.

تصوييري از تونل هاي مخفي در شهر بلگرادتصوييري از تونل هاي مخفي در شهر بلگراد

لذت بردن از حمام آفتاب در Ada Ciganlija

به عنوان درياي بلگراد شناخته شده اما ساحلي در كنار رودخانه ساوا است. شبيه به يك شبه جزيره است كه در سال‌هاي اخير بررسي‌‌هاي فراواني بر روي آن انجام شده تا به منطقه تفريحي شگفت انگيز تبديل شود، كه در طي ماه‌هاي گرم سال با جمعيت زيادي رو به رو مي‌شود. علاوه بر يك ساحل ۷ كيلومتري، همه امكانات يك زمين تفريحي را دارا است.تصويري از حمام آفتاب شهر بلگراد

گشتي در بازار كالينيچ (Kalenić) بزنيد

بازار آزادي كه توليد‌كنندگان، محصولات محلي خود را در آن به فروش مي‌رسانند. ميوه و سبزيجات تازه، شير و پنير محلي را مي توانيد در اين بازار تهيه كنيد. فروشندگان حتي به خريداران اين اجازه را مي‌دهند كه محصولات را به صورت رايگان تست كنند. در كنار اين بازار، رستوران و مغازه‌هاي كوچكي وجود دارد كه در تور صربستان مي‌توانيد براي خريدن سوغاتي اقدام كنيد.تصويري از بازار كالينيچتصويري از بازار كالينيچ

كاوش در منطقه ساوامالا (Savamala)

ساوامالا از قرن نوزدهم تا به امروز، تغييرات زيادي داشته است. در جنگ جهاني دوم، تمامي ساختمان‌هاي تاريخي از جمله ساختماني كه توسط امپراتوري عثماني ساخته شده بود، تخريب شد. اما امروزه، ابتكار‌هاي فرهنگي و جشنواره‌هاي زيادي در اين منطقه به وقوع پيوسته است. ساوامالا يكي از بهترين و پر‌جمعيت‌ترين مناطق در بلگراد كه در تور صربستان ميتوانيد از آن بازديد كنيد.

تصويري از ساوامالا

بعد‌از‌ظهر را در پارك تاريخي كالمگدان (Kalemegdan) بگذرانيد

قديمي‌ترين پارك در بلگراد است. قلعه‌اي كه در اين پارك وجود دارد، ميدان نبردي بوده است كه ميليون‌‌ها سرباز به خود ديده است. به تدريج پس از آزادسازي صربستان از سلطه حكومت عثماني، از ميدان نبرد به پاركي زيبا تبديل شد. اين پارك در بالاي صخره‌اي مشرف به محل تلاقي رودخانه‌هاي ساوا و دانوب قرار دارد.

تصويري از پاك تاريخي كالمگدان

معماري شهر قديمي Zemun را تحسين كنيد

پيش‌تر، شهر در حومه امپراتوري اتريش-مجارستان قرار داشت اما بعد از پايان جنگ جهاني اول در سال ۱۹۱۸، جزئي از قلمرو صربستان شد. خرابه‌هاي قلعه قرون وسطي، نماد قابل تشخيص از شهر قديمي است. به سادگي مي‌توانيد يك روز در اين شهر بگذرانيد و غذاي خوشمزه‌اي هم بخوريد.

تصويري از شهر قديمي زمون

تراموا و ديدن مناظر

گردشگران به طور معمول، استفاده از اتوبوس‌هاي دو طبقه را براي ديدن بهتر شهر، انتخاب مي كنند. اما در بلگراد، مي‌توانيد روش جايگزين و مهيج‌تري را انتخاب كنيد. تراموا، وسيله‌ي نقليه‌ي هيجان‌انگيزي است كه با سوار شدن بر آن و گشتن در شهر، مي‌توانيد نهايت لذت را ببريد.تصويري از تراموا در بلگرادتصويري از تراموا در بلگراد

شهر بلا‌كركوا (Bela Crkva)

شهري كوچك اما با جذابيت فراوان است. از زيبايي دقيقا شبيه به شهر‌هاي زيبا در رمان‌ها است. از لحاظ اقتصادي، فقير‌ترين شهر صربستان اما از نظر موقعيت جغرافيايي، طبيعت و توانايي گردشگري، بسيار غني است. دو رودخانه و هفت درياچه مصنوعي كه در اين شهر وجود دارد، روزانه بيش از ۱۰هزار گردشگر تور صربستان را به خود جذب مي‌كند.تصويري از شهر بلاكركواتصويري از شهر بلاكركوا

معماري شهر گلوباك (Golubac)

شهري كه در كناره سمت راست رودخانه دانوب در صربستان واقع شدهاست. از اين منطقه، دانوب بسيار گسترده به نظر مي‌رسد، گويي به تماشاي دريا نشسته ايد. از هرجايي مي‌توان به اين شهر كوچك و زيبا با معماري خاصش وارد شد.تصويري از شهر گلوباك

درونگراد (Drvengrad)، جشنواره كاستندورف (festival Kustendorff)

كاستندورف، منطقه گردشگري فرهنگي و مربوط به فيلم در درونگراد است. خالق اين معجزه توريستي، كارگردان مشهور صربي، امير كاستاريكا است. مونيكا بلوزچي، جيم جارموس، جاني دپ و بسياري ديگر از مهمانان اين جشنواره، شخصيت‌هاي شناخته شده جهان هستند كه در اين مراسم حضور پيدا مي‌كنند.

بهترين زمان براي سفر به صربستان

آب و هواي صربستان، قاره‌اي است يعني تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد است. حال زماني كه قصد سفر به اين كشور زيبا را داريد، بايد نسبت به آب و هواي آن مطلع باشيد تا سفر بهتري را تجربه كنيد.

صربستان داراي دو اقليم مجزا است. آب و هوا در شمال صربستان به طور معمول در طول زمستان سرد و در تابستان گرم و مرطوب است. اما در جنوب صربستان، هوا گرم و خشك است. بارش باران در سرتاسر شمال صربستان به طور مساوي توزيع مي‌شود اما در سواحل جنوبي، تجربه آب و هواي مديترانه‌اي در مقايسه با اقليم داخلي وجود دارد.

در تابستان، ماه‌هاي جولاي و آگوست، شلوغ‌ترين فصل مسافرت در صربستان و ايده‌آل‌ترين زمان براي بازديد است. در طول تابستان، دماي هوا بالا و بارندگي كم است، با اين حال بسياري از جشنواره‌ها و رويداد‌هاي سرگرم‌كننده در تابستان برگزار مي‌شود. به همين دليل در روز‌هاي گرم تابستان نيز، گردشگران زيادي در صربستان ديده مي‌شوند.تصويري زيبا از شهر بلگرادتصويري زيبا از شهر بلگراد

در طول فصل پاييز و بهار، با اينكه هوا هنوز هم براي گشت و گذار خوب و مناسب است، جمعيت مسافران تور صربستان و هزينه‌ها آن به طرز عجيبي كاهش مي‌يابد. زمستان هم فصل اسكي است كه از ماده دسامبر آغاز مي‌شود و تا ماه مارس ادامه دارد. با اينكه زمستان در شمال صربستان سرد است اما هم اين فصل و هم اسكي، مسافران خاص خود را دارد.

تصويري از زمستان در صربستان

منابع

iexplore

theculturetrip

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.