باغ يويوان شانگهاي | شنايي با يك باغ كلاسيك و باستاني چيني

۹ بازديد

باغ يويوان شانگهاي

اگر تابه‌حال به ديدن يك باغ كلاسيك و باستاني چيني نرفته‌ايد و هنوز فرصت لذت بردن از يك باغ زيبا با فرهنگ قديمي و ماندگار چيني نصيب شما نشده است، با بازديد از باغ يويوان شانگهاي بهترين فرصت را خواهيد داشت. باغ يويوان شانگهاي يكي از بهترين و زيباترين جاذبه‌هاي گردشگري كشور چين در تور چين محسوب ميشود كه خود را به‌عنوان قطب گردشگري اين كشور معرفي كرده است.


پيشينه باغ يويوان شانگهاي

باغ يويوان شانگهاي يك باغ معروف كلاسيك واقع در منطقه آنرن جي (Anren Jie) در شهر شانگهاي است كه عمليات ساخت آن در سال ۱۵۷۷ توسط يك افسر دولتي مربوط به سلسله مينگ با نام پان يوندوان (Pan Yunduan) به پايان رسيد.نماي كلي از باغ يويوان شانگهاينماي كلي از باغ يويوان شانگهاي

واژه يو (Yu) در زبان چيني به معني خشنودي و رضايت است و باغ يويوان توسط پان به‌عنوان يك مكان براي لذت بردن آنها در زمان پيري ساخته شده است. در طول ۴۰۰ سال حيات خود، اين باغ تغييرات زيادي به خود ديده است.

در دوران حكومت سلسله مينگ، و با فروپاشي خانواده پان، اين باغ نيز نزول عجيبي را تجربه كرد. در سال ۱۷۶۰، برخي از بازرگانان و ثروتمندان كشور چين باغ يويوان را خريده و بيش از ۲۰ سال صرف بازسازي ساختمان‌هاي آن كنند.تصويري از باغ يويوان شانگهايتصويري از باغ يويوان شانگهاي

باغ يويوان شانگهاي در طول جنگ اوپيوم (Opium War) در طول قرن نوزدهم به شدت آسيب ديد. باغي كه امروزه در معرض ديد عموم قرار گرفته است، نتيجه يك برنامه بازسازي ۵ ساله است كه از سال ۱۹۵۶ آغاز شد. لازم به ذكر است كه اين باغ در سپتامبر سال ۱۹۶۱ براي عموم مردم و گردشگران باز شد و جنبه توريستي به خود گرفت.

سالن ها و معماري باغ يويان شانگهاي

باغ يويوآن مساحتي در حدود ۲۰ هزار مترمربع (حدود ۵ هكتار) را اشغال مي‌كند؛ اما اندازه كوچك آن معيار مناسبي از جذب گردشگري آن نيست. سالن‌ها، هال‌هاي سنتي، موزه‌ها، حوضچه‌ها و كلبه‌ها از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين باغ هستند.تصويري از باغ يويوان شانگهايتصويري از باغ يويوان شانگهاي

در اينجا شش منظره اصلي وجود دارد: سالن سانسي (Sansui Hall)، سالن، اتاق وان هواها (Wanhua Chamber)، سالن دينچون (Dianchun Hall)، سالن هپين (Huijing Hall)، سالن Yuhua Hall و باغ داخلي. هر منطقه داراي نقاط ديدني در داخل مرزهاي خود است.

هنگام ورود به باغ يويوان شانگهاي با يك سازه مواجه خواهيد شد، كه با عنوان Great Rockery شناخته مي‌شود و حدود ۱۴ متر ارتفاع دارد. اين سازه سنگي به‌عنوان قديمي‌ترين و بزرگ‌ترين rockery موجود در منطقه جنوب رودخانه يانگ تسه شناخته مي‌شود.تصويري از باغ يويوان شانگهايتصويري از باغ يويوان شانگهاي

باغ داخلي نيز در ابتدا به‌عنوان يك باغ جداگانه در سال ۱۷۰۹ ساخته شد، اما در حال حاضر بخشي از باغ يويوان جنوبي به شمار مي‌آيد. در اين باغ يكي از جذاب‌ترين نقاط در باغ است كه مجموعه‌اي نفيس از سنگ‌ها و حوضچه‌هاي تزئيني در آن قرار دارد.

چگونه به باغ يويوان شانگهاي برويم؟

اگر قصد بازديد از باغ يويوآن شانگهاي داريد، گزينه‌هايي مانند اتوبوس، مترو و تاكسي در اختيار شما خواهد بود.

هزينه و ساعت بازديد از باغ يويوان شانگهاي

بچه‌هاي ۶ ساله و كمتر مي‌توانند به‌صورت رايگان از اين باغ ديدن كنند. باغ يويوآن از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر پذيراي گردشگران است.

منبع:

travelchinaguide

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.