خانه و موزه آتاتورك

اطلاعات گردشگري و سفر

خانه و موزه آتاتورك

۹ بازديد

خانه و موزه آتاتورك

خانه و موزه آتاتورك يادگار بنيان گذار و يكي از مهمترين شخصيت هاي تاريخي جمهوري تركيه ،مصطفي كمال پاشا آتاتورك، مي باشد كه در واقع اين خانه بناي بازسازي شده ي ساختماني مي باشد كه آتاتورك در آن اقامت داشته است. آنچه در اين موزه به نمايش گذاشته شده به خوبي بيانگر نگرش ترك ها نسبت به آتاتورك، و همچنين تفكرات و ديدگاه هاي خود اوست.

 

تصويري از خانه وموزه آتاتورك 

تصويري زيبا از خانه وموزه

پيشينه تشكيل خانه و موزه آتاتورك

آتاتورك براي اولين بار در مارس ۱۹۳۰ به دليل سرد بودن هوا در ازميرIzmir تصميم گرفت به آنتالياAntalya كه داراي آب وهواي گرم و مطبوعي است سفر و آنجا در ويلايي اقامت كند. به محض ورود، آتاتورك با اشتياق و خوش آمد ساكنان آنتاليا مواجه شد. هنگام حركت از كپزKepez به مركز آنتاليا مردم به رديف جمع شده بودند تا رهبر جمهوري تركيه را از نزديك ببيند.

آتاتورك مدت زيادي در اين خانه اقامت نداشت و در ۱۲ مارس تصميم گرفت به آنكارا Ankaraبازگردد، اما در طول اين مدت از موزه ها، خرابه هاي شهر هاي باستاني و همچنين مزارع كشاورزي ديدن كرد! پس از آن به جز يك بازديد كوتاه از آنتاليا در طي يك سفر دريايي، آتاتورك براي بار دوم در فوريه سال ۱۹۳۵ به آنتاليا آمد. اين بار او يك شب و يك روز در ويلا اقامت داشت. در واقع آتاتورك به طور كلي تنها هفت شب را در ويلاي خود در آنتاليا سپري كرد.

 

داخل خانه و موزه آتاتورك 

داخل خانه وموزه آتاتورك;

پس از مرگ آتاتورك در سال ۱۹۳۸ ويلاي او تبديل به يك موسسه ي آموزشي دخترانه شد. در سال ۱۹۸۴ وزارت فرهنگ و گردشگري تركيه اين ساختمان را تحويل گرفت و تصميم بر آن شد كه آن را به موزه تبديل كنند.

ساختار خانه و موزه آتاتورك

خانه و موزه آتاتورك در دو طبقه شامل يك پذيرايي، حمام، آشپزخانه و تعدادي اتاق در طبقه ي اول مي باشد. طبقه ي دوم هفت اتاق دارد كه يكي از آن ها به يك بالكن منتهي مي شود. بر روي ديوار هاي طبقه ي اول موزه، رديفي از روزنامه ها و عكس هاي مربوط به بازديد آتاتورك از آنتاليا نمايش داده شده است. اتاق خواب شخصي رييس جمهور و همچنين دو اتاق كار در اين طبقه بازسازي شده است. به علاوه، كلكسيون كاملي از تمبر هاي پستي و اسكناس ها با تصاويري از چهره و پيكر آتاتورك وجود دارد.

 

لباس هاي موجود در خانه وموزه آتاتورك 

لباس هاي موجود در خانه وموزه آتاتورك;

بيشتر وسايل و اثاثيه قرار گرفته در اين خانه از نسخه هاي اصلي هستند اما برخي نمونه ها از دست رفته يا گم شده با نمونه هايي از مقبره آتاتورك يا موزه ي توپكاپي Top Kapy استانبول جايگزين شده اند؛ براي مثال در بخش اصلي موزه، وسايل شخصي رييس جمهور شامل لباس ها و كفش ها (كه از آنتكابيرAnıtkabir ، مقبره ي آتاتورك، به موزه منتقل شده اند) نمايش داده مي شود.

چطور به خانه و موزه آتاتورك برويم؟

خانه و موزه آتاتورك در خيابان اسكلار كادسيIşıklar Caddesi در مركز آنتاليا واقع شده است، مردم شهر و توريست ها مي توانند از طريق خطوط تراموا يا اتوبوس به نزديك ترين ايستگاه واقع در محل موزه برسند.

بدون وسايل نقليه نيز مي توانيد پس از قدم زني در پارك كارالي اوغلوKaraalioğlu park و يا بازديد منطقه كاليچي Kaleiçi district از موزه ديدن كرد. همچنين فاصله موزه از دروازه ديدني هادريان Hadrian's Gate تنها ۵۰۰ متر مي باشد. موزه آتاتورك به جز دوشنبه ها، همه روزه به روي توريست ها باز است.

آدرس خانه و موزه آتاتورك

جنوب آنتاليا - خيابان اسكلار كادسي - جنب پارك كارالي اوقلو

منبع: خانه و موزه آتاتورك

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.