تاج محل | چرا بناي تاج محل از عجايب هفتگانه است؟

۸ بازديد

تاج محل

در سفر به كشور هند با جاذبه هاي توريستي زيادي روبرو خواهيد شد كه خواسته يا ناخواسته به خاطر زيبايي آن ها بايد به تماشا برويد.اما در اين ميان يكي از ديدني هاي مشهور هند در جنوب دهلي نو واقع شده است كه شهرتي جهاني دارد كه به تاج محل معروف استو كمتر كسي را ميتوان در تور هند بافت كه به هند سفر كند و از اين بناي با شكوه ديدن نكند.ما در اين مطلب قصد داريم به معرفي تاج محل بپردازيم.در ادامه با ما باشيد.

تصويري زيبا از تاج محلتصويري زيبا از تاج محل

تاج محل يكي از معروفترين بناهاي هند، جهان و آرامگاهي با شكوه است كه در جنوب دهلي نو واقع شده است و جزو يكي از عجايب هفتگانه جهان است. اين آرامگاه مترادف عشق و رمان است.اين نام از همسر دوم شاه جهان،ممتاز محل گرفته شده است.

خلوصي سنگ مرمر سفيد،تزيئينات نفيس، سنگ هاي قيمتي مورد استفاده و محل زيبايي آن همگي دست به دست هم داده اند تا اين مكان يكي از مهمترين مقاصد گردشگران در كشور هند باشد.

اگر چه يك داستان عاشقانه در پشت پرده ي بناي تاج محل وجود دارد كه به اين بناي تاريخ زندگي بخشيده است اما زيبايي آن قلب و ذهن شما را تحريك نخواهد كرد و به جاي آن فقط يك ساختمان زيبا و يادبود ديگري خواهيد ديد.تصويري زيبا از تاج محلتصويري زيبا از تاج محل

در آستانه سپيده دم زماني كه اولين اشعه خورشيد به گنبد اين مجموعه مي رسد،به عنوان يك محل آسماني شعله ور ميشود. و پس از آن در غروب خورشيد مانند يك الماس كاملا حك شده است.

شگفت انگيز است، جاي تعجب نيست كه آن را يكي از هفت عجايب جهان مي دانند. زيبايي منحصر به فردي را خواهيد ديد.

داستان تاج محل چيست؟

شاه جهان و ممتاز محل در سال ۱۶۱۲ ازدواج كردند و ۱۸ سال با يكديگر زندگي كردند و ثمره اين ازدواج ۱۴ فرزند بود كه هفت تن زنده ماندند و بزرگ شدند. ممتاز محل همسر دوم شاه‌جهان بود كه در ۱۷ جون ۱۶۳۱ ميلادي در هنگام تولد چهاردهمين فرزندش جان باخت.تاج محل در شبتاج محل در شب

در يكي از حمله‌هاي جنگي، شاه‌جهان،ممتاز محل را كه بسيار دوست مي‌داشت همراه خود برده بود. او در ماه‌هاي آخر بارداري بود. اين نوزاد هفدهمين فرزندي بود كه ممتاز محل به ‌دنيا آورد و دختر بود كه نامش را «گوهره بيگم» گذاشتند. اما ممتاز محل در اثر وضع حمل جان باخت. هنگام درگذشت «ممتاز محل» ۳۹ سال بيش نداشت او از شوهرش درخواست كرد كه پس از وي زني نگيرد و براي او آرامگاهي بسازد كه بدان نام وي جاويد بماند.

مرگ ناگهاني «ممتاز محل» پادشاه را دچار غم و اندوه ساخت. شاه داغديده پس از تفكر و تدبر بنا به وصيت او تصميم گرفت بنائي بر مزار محبوبش بسازد تا شاهدي بر عشقش باشد، از اينرو طراحان، مهندسان و استادكاران را از گوشه و كنار دنيا گرد آورد تا آرامگاهي را بسازند كه آخرين دستاورد معماري گوركاني گردد.تصويري از تاج محل در غروب خورشيدتصويري از تاج محل در غروب خورشيد

خود شاه‌جهان هم كه سال‌ها بعد، به دست پسرش اورنگ‌زيب شكست خورد و مدتي در زندان قلعه سرخ يا لال قلعه به سر برد، پس از درگذشت كنار ممتاز محل زير گنبد به خاك سپرده شده‌است.

ساعت بازديد از تاج محل

اين بنا از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب باز است.اين بنا در روزهاي جمعه تعطيل است.

هزينه بازديد از تاج محل

هزينه بازديد براي توريست هاي خارجي ۱۰۰۰ روپيه ميباشد.

چطور به تاج محل برويم؟

تاج محل در شهر آگرا واقع شده است.اين با از مركز شهر آگرا ۷ كيلومتر فاصله دارد.از راهنماي تور خود بخواهيد شما را راهنمايي كند.
اميدواريم كه اين مطلب در سفر به هند براي شما مفيد واقع شود.

منبع : tajmahal.org

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.