برج منارا كوالالامپور | پنجمين برج مخابراتي دنيا

۸ بازديد

برج منارا كوالالامپور

برج منارا كوالالامپور (Menara KL Tower) در كنار برج‌هاي دوقلوي پتروناس به يكي از جاذبه‌هاي گردشگري كشور مالزي تبديل شده است و امروزه از محبوبيت بالايي برخوردار است. اين برج در سال ۱۹۹۴ ميلادي ساخته شده و حدود ۴۲۱ متر ارتفاع دارد. برج منارا ديدني‌ترين نقطه شهر كوالالامپور شناخته مي‌شود و تقريباً از هر نقطه از شهر ديده مي‌شود.

تصويري از برج منارا كوالالامپورتصويري از برج منارا كوالالامپور

عرشه بازديد برج منارا در ارتفاع ۲۷۶ متري قرار دارد و حداقل ۱۰۰ متر از پل آسماني (Skybridge) برج‌هاي دوقلو بلندتر است. اين منظره در طول روز بسيار شگفت‌انگيز است و در طول شب بسيار زيباتر به نظر مي‌رسد و از آن نقطه مي‌توانيد تمامي نقاط روشن و درخشان شهر را ببينيد.

پيشينه برج منارا كوالالامپور

برج منارا در نزديكي جنگل‌هاي بوكيت ناناس (Bukit Nanas) احداث شده است كه به‌عنوان قديمي‌ترين ذخاير جنگلي اين كشور شناخته مي‌شود و درختان قديمي گياهان و جانوران بومي سازگار با آب‌وهواي گرمسيري مالزي در آن وجود دارند. اين برج در ابتدا به‌عنوان يك زيرساخت مخابراتي ساخته شده و به‌عنوان پنجمين برج مخابراتي دنيا شناخته مي‌شود.

تصويري زيبا از مناره برج مناراتصويري زيبا از مناره برج منارا

هنگامي‌كه برج منارا كوالالامپور در ابتدا احداث شد، فضاي جنگلي بوكيت ناناس براي حفظ تعادل آن دست خورده باقي ماندند و هزينه بسياري براي ساخت ديوار حائل آن صورت گرفت. اين وضعيت در برج باعث شده است كه بسياري از سازه‌هاي آن به صورت اوليه باقي بماند و تغيير چنداني نداشته باشند.

سبك معماري برج منارا كوالالامپور

وقتي كه برج منارا كوالالامپور ساخته شد، در طراحي آن از ايده سفر انسان به سمت كمال در زندگي استفاده شده بود. سبك معماري اين برج عظيم ميراث اسلامي است كه با اسكريپت‌هاي عربي، كاشي‌هاي اسلامي و الگوهاي انتزاعي و اسلامي تزئين شده است. طراحي معماري اين سازه عظيم به خوبي ايده به‌كاررفته در آن را نمايش مي‌دهد و بازديدكنندگان تور مالزي مي‌توانند فلسفه وجودي آن را درك كنند.

تصويري از داخل برج منارا كوالالامپورتصويري از داخل برج منارا كوالالامپور

نام اين برج از مناره مساجد اسلامي گرفته شده است و در ساخت آن از معماري سنتي اسلامي و فارسي استفاده شده است و تأكيد آن بر احترام به احياي ميراث معماري اسلامي است. لابي اصلي طبقه بالاي اين برج داراي تزئينات گنيد شيشه‌اي است كه مانند يك الماس غول‌آسا مي‌درخشد. سرشاخه چرخشي و گردان اين برج از وسيله چرخش مالزيايي الهام گرفته شده است.

امكانات برج منارا كوالالامپور

مناره برج منارا كوالالامپور به‌عنوان يكي از بلندترين سازه‌هاي آزاد در جهان شناخته مي‌شود و در آن يك رستوران با فضاي گردشي ۳۶۰ درجه قرار دارد. شما مي‌توانيد غذا بخوريد، يا از چايي لذت ببريد و از منظره‌هاي ديدني مركز شهر مانند يك هلي‌كوپتر لذت ببريد. در اين برج همچنين آمفي تئاتر، استخرهاي آبشار زيبا، رستوران‌هاي فست فود و مغازه‌هاي سوغات وجود دارند كه اين برج را به يك مكان جذاب تبديل كرده است.

 

تصويري از رستوران برج منارا كوالالامپورتصويري از رستوران برج منارا كوالالامپور

چطور به برج منارا كوالالامپور برويم؟

براي بازديد از اين برج بايد خود را به انتهاي خيابان جالان پونجاك برسانيد. اين برج از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب پذيراي گردشگران است.

منبع:

kuala-lumpur

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.