موزه هنرهاي مدرن استانبول | اولين موزه خصوصي و مدرن تركيه

۱۵ بازديد

موزه هنرهاي مدرن استانبول

در دهه گذشته، شهر استانبول به‌عنوان يكي از مراكز جهاني هنرهاي معاصر و مدرن شناخته شده است. صدها گالري براي نمايش كارهاي هنري هنرمندان محلي بااستعداد افتتاح شده است كه مي‌توانند دستاوردهاي خود را به نمايش بگذارند. اما اوج اين تحول با افتتاح موزه هنرهاي مدرن استانبول هم‌زمان بود.


از سال ۲۰۰۴ اولين موزه خصوصي و مدرن تركيه تحت عنوان موزه هنرهاي مدرن استانبول افتتاح گرديد كه به نمايش كارهاي هنري جديد اختصاص يافته است. اين موزه در شهر استانبول پايتخت هنر و تجارت تركيه واقع شده و جزو برنامه‌هاي گردشگري بسياري از مسافران تور استانبول است.تصويري از داخل موزه هنرهاي استانبولتصويري از داخل موزه هنرهاي استانبول

قسمت هاي مختلف موزه هنرهاي مدرن استانبول

اگر به اصل هنري و فرهنگي موزه‌ها نگاهي بيندازيم مي‌توان ادعا كرد كه بازديد از موزه هنرهاي مدرن استانبول براي دوستداران فرهنگ و همچنين گردشگران تورهاي هنري ضروري است. نمايشگاه دائمي اين موزه به دو بخش گذشته و آينده هنر در كشور تركيه تقسيم شده است.تصويري از داخل موزه كتاب موزه هنرهاي مدرن استانبولتصويري از داخل موزه كتاب موزه هنرهاي مدرن استانبول

بخش تاريخي اين موزه سرگذشت كارهاي هنري اين كشور را از زمان تأسيس جمهوري تا به امروز به نمايش مي‌گذارد و هنرهاي معاصر شهر استانبول را بررسي مي‌كند. در كنار اين نمايشگاه دائمي جامع، هرساله نمايشگاه‌هاي عكاسي، جشنواره‌هاي فيلم، و ديگر نمايش‌هاي انفرادي و گروهي برگزار مي‌شود و هنرمنداني از سراسر جهان در آن شركت مي‌كنند.

موزه هنرهاي مدرن شهر استانبول در كنار منطقه بسفر (Bosphorus) واقع شده است كه ديدني‌هاي خيره‌كننده‌اي از سرتاسر تنگه در اختيار گردشگران قرار مي‌دهد. همچنين در جوار اين موزه كافه و رستوران‌هايي تعبيه شده است كه در آن نوشيدني‌هاي منحصربه‌فرد سرو مي‌شود.تصويري از داخل موزه هنرهاي مدرن استانبولتصويري از داخل موزه هنرهاي مدرن استانبول

اگر به بازسازي آثار قديمي و همچنين ايجاد كپي از آثار ارزشمند علاقه داريد در اين موزه بخش مخصوصي در نظر گرفته شده است كه مي‌توانيد آنها را به‌عنوان سوغاتي تهيه كنيد. همچنين وسايلي مانند جواهرات تزئيني، تي‌شرت‌ها، انواع گوشي‌هاي هوشمند، و برخي هداياي منحصربه‌فرد در اين موزه به فروش مي‌رسد.

از ديگر بخش‌هاي جديد موزه هنرهاي مدرن استانبول مي‌توان به كتابخانه جذاب و ديدني آن اشاره كرد كه حدود ۹ هزار جلد كتاب در ۲۹ موضوع مختلف در آن قرار داده شده است. طراحي دكوراسيون و همچنين نحوه چينش كتاب‌ها در اين كتابخانه مي‌تواند ديدني جالبي براي شما به وجود آورد.

چگونه به موزه هنرهاي مدرن استانبول برويم؟

اگر قصد بازديد از موزه هنرهاي مدرن استانبول را داريد بايد خود را به حوالي ميدان گالاتاسراي برسانيد و به سمت پايين حركت كنيد، موزه در كنار مسير اصلي قرار دارد.

تصويري از ساختمان موزه هنرهاي مدرن استانبولتصويري از ساختمان موزه هنرهاي مدرن استانبول

هزينه و ساعت كار موزه هنرهاي مدرن استانبول

اين موزه در روزهاي هفته از ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روي بازديدكنندگان باز است و هزينه بازديد انفرادي از آن ۲۵ لير تركيه مي‌باشد. البته اگر به‌صورت تور مسافرتي به اين موزه برويد هزينه هر بليت آن تا ۱۰ لير كاهش خواهد يافت.

منبع: istanbultourstudio

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.