معبد وات ساكت | تماشاي كوه طلايي در قلب بانكوك

۸ بازديد

معبد وات ساكت

معبد وات ساكت كه به كوه طلايي يا فوخائو تانگ نيز شهرت دارد،در بالاي يك تپه واقع شده است كه با يك گنبد طلايي درخشان پوشيده شده است.اين معبد با گند طلايي ۵۸ متري خود يادگار بودا است كه سالانه پذيراي تعداد زيادي از عبادت كنندگان و گردشگران تور تايلند ميباشد.

پيشينه معبد وات ساكت

ريشه هاي آن را مي توان به دوره ايوتايا (۱۳۶۷ - ۱۷۶۷ ميلادي) پيوند داد كه در دوران سلطنت پادشاه راما (سال ۱۷۸۲-۱۸۰۹) بازسازي هاي بزرگي بر روي آن انجام گرفه است.

تصوير زيبا از معبد وات ساكت و شهر بانكوكتصوير زيبا از معبد وات ساكت و شهر بانكوك

 

اين معبد طلايي بر روي يك تپه مصنوعي ساخته شده است و در طول دوره پرستش هفته اي در ماه نوامبر يك محل زيارت مقدس است.

زماينكه در داخل فضاي شهر مراسم ترحيم مجاز نبود،از اين معبد براي برگزاري مراسم ترحيم استفاده ميشد. در دوران سلطنت پادشاه راما دوم (۱۸۰۹-۲۴)، كه طاعون شهر را فرا گرفته بود، حدود ۳۰،۰۰۰ جنازه به اين معبد آورده شد.

راه رسيدن به معبد وات ساكت

براي رسيدن به بالاي معبد ، بايد از حدود ۳۰۰ پله بالا برويد، كه معبد را مانند يك مار به راحتي پيچيده مي كند. مسير دشوار و صعود نسبتا آسان است.اگر قصد بازديد از اين معبد را داريد،در تابستان به سراغ آن نرويد،و سعي كنيد در آب و هواي خنك به سمت آن برويد.تصويري از پله هاي معبد وات ساكتتصويري از پله هاي معبد وات ساكت

 

ساختار معبد وات ساكت

قبل از بالا رفتن از پله هاي معبد ، يك گورستان غيرمعمول را در پايه كوه طلايي(معبد) خواهيد ديد. كه با درختان انگور پوشيده شده اند كه به ظاهر كمي جادويي به نظر ميرسد.تصويري از فضاي داخلي معبدوات ساكتتصويري از فضاي داخلي معبدوات ساكت

 

اين يك فرصت بينظير براي تجربه بازديد از يك معبد در مقياس بزرگ است. فانوس هاي رنگي، پرچم هاي تزئيني، فروشندگان مواد غذايي و همچنين بازي هاي عروسكي و سواري، به اين معبد زندگي ميبخشد.تعداد زياد عبادت كنندگان، خانواده ها و افراد عادي باعث شلوغ شدن اين مكان ميشود تا حدي كه اگر بعد از غروب خورشيد، اگر صف طلاني اين معبد را تماشا كرديد تعجب نكنيد.. پس برنامه ريزي كنيد تا در اسرع وقت به آنجا برويد.

ساعت كار معبد وات ساكت

اين معبد از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر آماده پذيرايي از بازيدكنندگان است.

در معبد وات ساكت چه كنيم؟

تصويري از داخل معبد وات ساكت 

تصويري از داخل معبد وات ساكت

وات ساكت عموما معبد قابل توجهي نيست و اكثر بازديدكنندگان براي كوه طلايي به اين معبد ميروند. با اين حال، اين معبد با تاريخ طولاني خود براي بسياري از مردم جالب است.

اگر اهل هيجان هستيد و دوست داريد به بالاي اين معبد برويد،پيشنهاد ميدهيم از ۳۱۸ پله بالا برويد، البته سعي كنيد در شب به اين محل برويد و پس از رسيدن به بالاي معبد به تماشاي شهر بانكوك بنشينيد.

مراسم معبد وات ساكت

از اواخر اكتبر تا اواسط نوامبر (براي ۹ روز در زمان ماه كامل) وات ساكت ميزبان مهمترين نمايشگاه معبد بانكوك در جشنواره Loy Kratong مي باشد. در طول اين رويداد، كوه طلايي با پارچه قرمز و يك كارناوال فوران آراسته ميشود و شامل مراسم شمع سازي تا كوه طلايي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.