بتكده لايم سور پاگودا ساكويي

اطلاعات گردشگري و سفر

بتكده لايم سور پاگودا ساكويي

۸ بازديد

بتكده لايم سور پاگودا ساكويي

يكي از جاذبه هاي كمتر شناخته شده كو  ساموي بتكده لايم سور پاگودا سامويي ( به انگليسي : Laem Sor Pagoda ) كه يكي از جاذبه هاي توريستي اين جزيره ميباشد .اين بتكده در ساحل جنوب غربي سامويي و در انتهاي ساحل سنگي بنگ كئو واقع شده است. اين بتكده ظاهر درخشان و طلايي دارد به ويژه در زير نور خورشيد نمايي زيبا ايجاد ميكند. در واقع بتكده از طلا نيست اما از كاشي هاي زرد رنگ ساخته شده است كه از دوردست ها ظاهري طلايي به خود ميگيرد.


اطراف بتكده لايم سور پاگودا سامويي

بتكده لايم سور پاگودا در ورودي خود داراي دو مجسمه غول پيكر و زيبا ميباشد، اين دو مجسمه ها شمشيرهاي بزرگي در دست دارند. فراموش نكنيد كه بتكده بخشي از مجتمع معبد لايم سور است و منطقه بزرگي را پوشش مي دهد . اين معبد قديمي كمي دورتر است و در يك جنگل زيبا پنهان است.

نمايي از جنگل و بتكده لايم سور پاگودا سامويي

نمايي از جنگل و بتكده لايم سور پاگودا سامويي;

در اطراف جنگل يك تالاب زيبا و رويايي ساخته شده است كه برخي از درختان انبه كه در امتداد ساحل كاشته شده اند در روزهاي مقدس بودايي، راهبان و مردم جنگل و زمين اطراف معبد را تزيين مي كنند ، در محوطه اطراف بتكده و جنگل تعدادي صندلي و نيمكت براي استراحت و رفع خستگي چيده اند و باعث شده است كه مكان مناسب براي آرامش گردشگران تور تايلند ايجاد شود.

تالار قايق بتكده لايم سور پاگودا سامويي

در حدود يك صد متر از بتكده، يك ساختمان به نام سالن قايق خواهيد ديد ، كه اين ساختمان با ديوارهاي شيشه اي از يك قايق كوچك محافظت ميكند. درون آن قايق موميايي راهبان است كه بت ها را ساختند و از آن قايق استفاده مي كردند. مردم بومي تايلند به اين راهب به شدت احترام مي گذارند، مردم محلي كه براي عبادت مي آيند و اگر خواسته اي داشته باشند كه به آن رسيده باشند ، آنها يك قايق در مدل كوچك ميخرند و در كنار اين قايق بزرگ ميگذارند.

تصويري از قايق مقدس در بتكده لايم سور پاگودا سامويي

تصويري از قايق مقدس در بتكده لايم سور پاگودا سامويي

نكته قابل توجه براي گردشگران

نكته مهمي كه گردشگران تور تايلند بايد بدانند اين است كه به رغم موقعيت جغرافيايي معبد كه در ساحل قرار گرفته است، لايم سور معبد فعالي براي عبادت است و مردم بودايي احترام خاصي نسبت به آن دارند در نتيجه لباس مناسبي بپوشيد كه نشاني از بي احترامي در شما ديده نشود.

دسترسي به بتكده لايم سور پاگودا سامويي

بتكده لايم سور پاگودا در گوشه جنوب غربي جزيره ساموئي در نزديكي روستاي Bang Kao واقع شده است. پس از جاده اصلي، Route 4170،از روستاي Baan Bang Kao، به جاده كوچكتر منتهي به ساحل ميرسيد كه بتكده در آنجا واقع شده است. اين مكان نسبتا فاصله زيادي از ساحل شرقي جزيره دارد.

ساعت بازديد بتكده لايم سور پاگودا سامويي

شما ميتوانيد در مدت زمان يك ساعت از اين مكان مقدس بازديد كنيد.زمان بازديد از اين مكان از ساعت ۰۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۰۵:۳۰ ميباشد.

منبع

بتكده لايم سور پاگودا سامويي

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.