جزيره سامويي

اطلاعات گردشگري و سفر

جزيره سامويي

۸ بازديد

جزيره سامويي

سامويي يكي از زيباترين و محبوب ترين نقاط ديدني در تايلند ميباشد ، جزيره سامويي در سواحل شرقي اين كشور در خليج تايلند قرار گرفته است نام كامل اين جزيره «كو سامويي» است كه «كو» در زبان تايلندي به معناي جزيره و نام سامويي نيز از واژه اي چيني به معناي «بهشت امن»آمده است. بيشترمساحت اين جزيره را جنگل هاي استوايي پوشانده و بخش ديگر آن از شرق به غرب رشته كوه هاي سرسبز كشيده شده اند.سامويي از بزرگترين جزاير تايلند ميباشد كه مساحت آن ۲۲۸كيلومتر مربع و جمعيتش بيش از پنجاه هزار نفر است.


پيشينه جزيره سامويي

اولين ساكنان سامويي، ماهيگيراني اهل شبه جزيره مالاي و نيز جنوب چين بودند كه در پانزده قرن پيش به اين جزيره آمدند. تا اواسط قرن بيستم ميلادي توجه چنداني به سامويي نمي شد و حتي رفت و آمد به آن بسيار سخت بود. اما در دهه هاي اخير تحولات زيادي در آن صورت گرفته و صنعت گردشگري به شدت به سامويي توجه نشان داده است. نخستين بار در سال ۱۹۷۱ ميلادي بود كه گردشگران تور تايلند وارد سامويي شدند و از آن پس اين جزيره مورد توجه روز افزون گردشگران از سراسر دنيا قرار گرفته است.

آب و هواي جزيره سامويي

سامويي دو فصل دارد: يك فصل گرم و استوايي و يك فصل باراني. در مناطقي مانند پوكت و ساير نقاط جنوبي تايلند، فصل باران شش ماه به طول مي انجامد و فاصله بين ماه مه تا نوامبر را در بر مي گيرد. اما آب و هواي سامويي در بيشتر اوقات سال خشك است و فصل باران فقط به ماه نوامبر محدود مي شود. در واقع قرار گرفتن سامويي در بخش خوبي از خليج تايلند باعث شده كه اين جزيره از باران هاي موسمي شديد -كه مناطقي مانند پوكت را تحت تاثير قرار مي دهد- در امان باشد.

نمايي زيبا از جزيره سامويي

قسمت هاي مختلف جزيره سامويي

سواحل جزيره سامويي

بهترين سواحل سامويي در شمال و غرب جزيره قرار گرفته است، در هر يك از اين سواحل امكانات زيادي وجود دارد؛ به طوري كه هر كدام به خودي خود يك شهر هستند. هتل ها، رستوران ها و مراكز خريد و تفريحي در هر يك از اين سواحل به وفور وجود دارد. شما ميتوانيد با انتخاب تور تايلند و سپس سفر به جزيره سامويي از زيبايي اين سواحل بازديد كنيد.
سرتاسر سامويي را بيست ساحل از سواحل شني سفيد پوشانده كه درختان نخل نمايي زيبا به اين سواحل داده است. با تعدادي از سواحل معروف سامويي آشنا شويد:

تصويري از سواحل جزيره سامويي

  • ساحل لاماي
    ساحل ماسه اي طولاني لاماي را مي توان با ساحل چاونگ مقايسه كرد. در اين ساحل نيز همه جور امكانات رفاهي و تفريحي وجود دارد.
  • ساحل منام
    در ميانه بخش شمالي جزيره سامويي و در نزديكي جزيره «پانگان» قرار دارد. آب در اين ساحل عميق است و برخي گردشگران اين ساحل را براي شنا بسيار مناسب مي دانند. نكته مثبت در مورد ساحل «منام» اين است كه بادهاي بسيار شديد در فصل طوفان معمولا اين ساحل را تحت تاثير قرار نمي دهد و به همين جهت، ساحل «منام» در فصل زمستان طرفداران زيادي دارد.
  • ساحل باپت
    اين ساحل در شمال جزيره سامويي قرار دارد و مي توان رستوران هاي تايلندي و مغازه هاي محلي زيادي در حوالي آن يافت. آب در اين ساحل معمولا در فصول مختلف سال، آرام باقي مي ماند.
  • ساحل چاونگ
    از دو ساحل به نام هاي «چاونگ» و «چاونگ نوي» تشكيل شده است و محبوب ترين منطقه در جزيره سامويي به شمار مي رود. گردشگران هر چه كه لازم داشته باشند در اين ساحل پيدا خواهند كرد. اين دو ساحل طولاني ترين سواحل در جزيره سامويي هستند.
  • ساحل بوداي بزرگ
    اين ساحل در قسمت شرقي ساحل «باپت» قرار گرفته و بسيار تميز و مناسب شنا است.

جاذبه هاي تفريحي و گردشگري جزيره سامويي

طبيعت جزيره سامويي

بخش هاي مركزي سامويي را جنگل هاي كوهستاني تشكيل داده است و مهم ترين كوه در اين منطقه نيز «كائو پوم» نام دارد. مناطق كم ارتفاع تر در جزيره با يك جاده ۵۱ كيلومتري به هم مربوط شده اند ،گردشگران تور تايلند مي توانند به راحتي از نقاط مختلف جزيره ديدن كنند. در عين حال، آبشارهاي ديدني زيادي هم در سامويي وجود دارد كه از معروف ترين شان مي توان به آبشارهاي «هين لات» و «نامونگ» اشاره كرد. اين آبشارها بعد از بارش باران، واقعا ديدني مي شوند.

پارك ملي دريايي آنگ تونگاين
پارك ملي از ۴۲ جزيره تشكيل شده كه از جزيره سامويي به راحتي قابل مشاهده اند. اين مجمع الجزاير از لحاظ جغرافيايي با ساير جزاير منطقه متفاوت است. فشار آب باعث شده كه اشكال زيبايي در جزاير مختلف اين پارك آبي به وجود بيايد و البته اين جزاير، سواحل بسيار ديدني و راحتي دارند. پارك ملي دريايي آنگ تونگ يك مشخصه مهم ديگر هم دارد و آن وجود حيوانات خاصي مثل ميمون دم دراز آسيايي، سمور آبي، عقاب دريايي و حيوانات ديگر است. بهترين زمان براي رفتن به اين پارك دريايي، اواخر ماه مارس تا اكتبر است.

صخره هاي پدربزرگ و مادربزرگ (هين تا و هين ياي)
افسانه صخره هاي پدربزرگ و مادربزرگ اين است كه يك زوج مسن در ساحل لاماي غرق شده اند و سپس آب جسدهايشان را به ساحل آورده و اين صخره ها را شكل داده است. براي ديدن اين صخره ها بايد از ساحل لاماي گذشت و به سمت جنوب و چپ حركت كرد.

مزرعه كروكوديل ها جزيره سامويي

مزرعه كوركوديل در جزيره سامويي

مزرعه كوركوديل در جزيره سامويي;

بيش از صد حيوان مختلف از جمله كروكوديل سيامي، مارها و مارمولك ها و ميمون ها در اين مزرعه مشاهده مي شوند. در هيجان انگيزترين نمايش در اين مزرعه مي توان افراد تعليم ديده اي را مشاهده كرد كه با جرات و اعتماد به نفس، سرشان را داخل دهان كروكوديل مي برند و البته زنده مي مانند. در اين مزرعه در عين حال مي توان گونه هاي مختلف حلزون و مار متعلق به مناطق جنوبي تايلند را مشاهده كرد.

مزرعه مارها جزيره سامويي

مزرعه مار هاي جزيره سامويي

مزرعه مار هاي جزيره سامويي;

نمايش مارها بي شك يكي از خاص ترين تجربيات سفر به سامويي است. مزرعه مارها در جنوب سامويي واقع شده و دو نمايش روزانه مارها در ساعت هاي يازده صبح و دو بعد از ظهر در آن برگزار مي شود. اين مزرعه يك مار كبراي معروف هم دارد كه بسياري از گردشگران تور تايلند را جذب مي كند.

 

باغ جادويي (باغ بهشت) جزيره سامويي
اين باغ بهترين مكان براي استراحت در ارتفاعات سامويي است. آبشار كوچكي در باغ هست و مجسمه هاي زيادي هم روي سنگ و صخره هايش حكاكي شده است. اين باغ را يكي از ساكنان خوش ذوق سامويي در سال ۱۹۷۶ميلادي ساخته است.

كمپ فيل ها جزيره سامويي

فيل هاي جزيره سامويي

فيل هاي جزيره سامويي

يكي از كمپ هاي معروف فيل سواري در جزيره سامويي، «ناموانگ» است و براي رسيدن به آن بايد داخل جنگل رفت. بچه فيل ها، ميمون ها و برخي حيوانات ديگر هم در اين كمپ ديده مي شوند.

باغ وحش جزيره سامويي

ماهي هاي زيبا، ببرهايي كه از داخل آتش مي پرند، و پرندگاني كه نمايش هاي زيبا اجرا مي كنند. اين ها مهم ترين برنامه هاي باغ وحش سامويي هستند.

تئاتر ميمون ها جزيره سامويي

تا مدتي پيش، فروش نارگيل مهم ترين منبع درآمد مردم سامويي بود. آنها براي چيدن نارگيل از ميمون ها استفاده مي كردند. در واقع اين ميمون ها براي چيدن نارگيل هاي رسيده تعليم مي ديدند و روزانه مي توانستند تا هشتصد نارگيل بچينند. حالا هم مكان هاي زيادي در سامويي هست كه در آنها مي توان ميمون ها را موقع نارگيل چيدن ديد. اما در تئاتر ميمون ها، علاوه بر نارگيل چيدن مي توان ميمون ها را در حال دوچرخه سواري، رياضي حل كردن، ساز زدن و شنا نيز ديد.

باغ پروانه جزيره سامويي

در اين باغ مي توان ۵۲۰ گونه از پروانه هاي تايلند را مشاهده كرد و با مراحل مختلف زندگي آنها آشنا شد.

اقامتگاه هاي جزيره سامويي

سامويي به دليل جذب توريست هاي فراوان، داراي تعدا زيادي هتل ميباشد از جمله آنها:

هتل هاي جزيره ساموييهتل هاي جزيره سامويي

  • هتل نورا بوري
  • هتل لمردين
  • هتل مايي سامويي
  • هتل بوندآري
  • هتل شاسا
  • هتل سنترا كوكونات بيچ
  • هتل فرست بانگالو بيچ ريزورت
  • هتل دارا ساموئي بيچ ريزورت
  • هتل فنيكس بيچ ريزورت
  • هتل هانسار
  • و....

منبع
Eligasht
Lastsecond
tailand

badsagroup

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.