آيا جزيره ناز را ميشناسيد؟

اطلاعات گردشگري و سفر

آيا جزيره ناز را ميشناسيد؟

۸ بازديد

جزاير ناز

شايد در فكر سفر به جزيره قشم باشيد.اگر اين چنين است پيشنهاد ميدهيم از جزاير ناز ديدن كنيد و از زيبايي هاي اين جزيره شكفت انگيز لذت ببريد.در اين جزاير ، كسي سكونت ندارد و تنها ماهيگيران محلي ، چندين سايه بان براي محل استراحت خود در اين جزاير ايجاد كرده اند. همچنين لازم به ذكر است كه اين منطقه ، جزو مناطق مورد علاقه گردشگران تور قشم نيز محسوب مي شود.ما در اين مطلب قصد داريم به معرفي جزاير ناز بپردازيم و شما را براي سفري مهيج به اين جزيره زيبا آماده كنيم.در ادامه با ما باشيد.


جزاير ناز كجاست ؟

جزاير ناز در فاصله ي ۲۲ كيلومتري شهر قشم و ۱ كيلومتري از ساحل شرقي جزيره واقع شده است. وسعت اين جزاير در كل، حدود ۳ هكتار و فاقد ساحل شني هستند و همچنين ديواره‌هاى صخره‌اى به ارتفاع پنج تا ده متر ، اطراف آن را فرا گرفته است. روى اين جزيره كاملاً مسطح است.

درباره جزاير نازبدانيم

در زمان جزر براى مدت كوتاهى، باريكه‌اى از خشكى ، جزيره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌كند. در اين جزاير ، كسي سكونت ندارد و تنها ماهيگيران محلي ، چندين سايه بان براي محل استراحت خود در اين جزاير ايجاد كرده اند. همچنين لازم به ذكر است كه اين منطقه ، جزو مناطق مورد علاقه گردشگران تور قشم نيز محسوب مي شود.

جزاير ناز ، تا حدود ۵۰ سال قبل، جنبه ي مسكوني داشته و بيشتر به عنوان انبار ذخيره ي ماهيگيران كاربرد داشته است. اما به تدريج، اين جنبه ي كاربري، كمتر شده و هم اكنون، فقط به عنوان محلي براي صيادي استفاده مي شود.

چه ساعتي براي بازديد از جزاير ناز مناسب است؟

درباره ي ساعات مجاز بازديد از جزاير ناز، بايد بگوييم كه به دليل پديده ي جزر و مد، فقط بين۴ تا ۶ ساعت در روز، امكان بازديد از اين جزاير براي گردشگران تور قشم وجود دارد.

در صورت پايين آمدن آب دريا، مي توان با پاي پياده، و حتي اتومبيل شخصي خود، وارد اين جزاير شد. وقتي در كنار صخره هاي جزاير ناز، قدم مي زنيد، مي توانيد از آنجا، جزيره ي لارك و جزيره ي هرمز را نظاره كنيد و از تماشاي غروب زيبا و دل انگيز جزيره فارس نيز لذت ببريد.

تصويري از پائين آمدن آب در جزاير ناز

بهترين زمان رفتن به جزاير ناز ، كمي قبل از غروب است كه بتوانيد خود شاهد اين جزيره زيبا و غروب دل انگيز آن و همچنين شاهد زير آب رفتن نيمي از جزيره ناز و راه شني بين جزيره ناز و ساحل قشم، به دليل مد درهنگام غروب باشيد.

نكته قابل توجه در ارتباط با اين منطقه اين است كه به دليل شني بودن و صاف بودن آن ، خودروهاي دو ديفرانسيل آرتيست بازي درمي‌آورند و Drift‌ (ليز خوردن خودرو بر روي سطح صاف) مي‌كنند كه براي افرادي كه در منطقه هستند بسيار مي‌تواند خطرناك باشد.

غواصي در جزاير ناز

غواصي فن شناوري در زير آب، با يا بدون وسايل تنفس مصنوعي اسكوبا است. غواصي علاوه بر اينكه كاربردهاي صنعتي، پژوهشي، و نظامي دارد، براي ورزش و تفريح هم انجام مي‌گيرد.

تصويري از غواصي در جزاير ناز قشم
امروزه ورزش غواصي و غواصي تفريحي به صورتي همگاني درآمده و به شكل گسترده‌اي در بسياري از كشورهاي جهان فعاليتي مفيد، مفرح، لذت‌بخش و نيز منبع درآمد در صنعت اكوتوريسم شده‌است. در ايران هم دو جزيره قشم و جزيره كيش، از مهم‌ترين سايت‌هاي اين ورزش هستند.

سواحل جزاير ناز، يكي از منحصر به فردترين و بكرترين نقاط غواصي در خليج فارس به شمار مي رود. وجود صدف ها و مرجان هاي زيبا و رنگارنگ در طرح هاي مختلف، اين منطقه را به يكي از جذاب ترين مناطق براي گردشگران تور قشم مبدل نموده است.

علت بازديد از جزاير ناز

برطبق توصيفات گردشگراني كه از جزاير ناز بازديد داشته اند؛ مي توان گفت، آرامش و زيبايي كه جزاير ناز دارند، از يك سو و وجود صدفها و مرجانهايي كه در طرح ها و رنگ هاي مختلف و متنوع در اطراف اين جزاير ديده مي شوند، نيز از سوي ديگر، بر زيبايي اين سايت منحصر بفرد گردشگري در قشم افزوده است.

نمايي زيبا از جزياير ناز
جزاير ناز معروف به دوكرده

بوميان قشم، اين جزاير را دوكرده نيز مي نامند. دو كرده، يعني جايي كه نيمي از روز، درون آب قرار دارد و نيمي از روز نيز، به خشكي متصل است.همان طور كه عنوان شد، در زمان جزر و با پس‌روى كامل آب دريا، براى مدت كوتاهى، باريكه‌اى از خشكى ، جزيره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌كند.

تصويري از جزاير ناز

هرچند زمان اين اتفاق كوتاه است، اما در همين مدت مسافران تور قشم با ورود به جزاير ناز مي توانند از بلنداي آن، تنگه هرمز، جزيره لارك و همه زيبايي هاي عالم خلقت را از دل پهنه آبي خليج فارس نظاره و خدا را از بابت همه نعمت هايش ستايش كنند.

اين جزاير، از روستاي زيباي ريگو و صخره ي لاك پشت ها در شرق جزيره ي قشم، تا اسكله ي صيادي شهر سوزا در غرب، ادامه دارد و داراي ديواره هاي صخره اي بلند با ارتفاع بين ۵ تا ۱۰ متر است.

چگونه به جزاير ناز برويم؟

جزيره ناز در نزديكي جزيره قشم قرار دارد. زمانيكه آب دريا پايين است به راحتي از جزيره قشم مي‌توان با پاي پياده به جزيره ناز رفت و برگشت

آدرس جزاير ناز

جزاير ناز در فاصله ي ۲۲ كيلومتري شهر قشم و ۱ كيلومتري از ساحل شرقي جزيره واقع شده است

منبع
eghamat24

badsagroup

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.