پارك ميني سيام | گردش به دور دنيا در ۸۰ دقيقه

۸ بازديد

پارك ميني سيام

اگر داستان دور دنيا در ۸۰ روز را شنيده‌ايد، احتمالاً خيلي مايليد كه اين كار را امتحان كنيد؛ اما اگر بتوانيد سريع قدم برداريد در كمتر از ۸۰ دقيقه مي‌توانيد به كمك پارك ميني سيام در كشور تايلند و شهر پاتايا دور دنيا را بگرديد. در پارك پشت باشگاه بوكس پاتايا نزديك به ۱۰۰ نسخه از مكان‌هاي تاريخي مشهور دنيا قرار داده شده است كه همه آنها در مقياس ۱:۲۵ ساخته شده‌اند و با عنوان ميني سيام شناخته مي‌شود.تصويري از آثار تاريخي تايلند در پارك ميني سيامتصويري از آثار تاريخي تايلند در پارك ميني سيام

قسمت هاي مختلف پارك ميني سيام

ميني سيام در سال ۱۹۸۵ به عنوان بخشي از يك پروژه تحقيقاتي در فضايي به مساحت ۴۶۴۰۰ مترمربع احداث شده است كه به دو بخش مجزا تقسيم شده است. اين دو بخش توسط يك رودخانه كوچك از هم جدا شده‌اند و ميني سيام (تايلند كوچك) و ميني اروپا (بقيه دنيا را شامل مي‌شود) ناميده مي‌شوند.

تصويري از فراعنه مصر در پارك ميني سيامتصويري از فراعنه مصر در پارك ميني سيام

در دو بخش مجزاي ميني سيام شما اين امكان را داريد كه در زمين‌هاي وسيع پياده روي كنيد و ويژگي‌هاي تاريخي، مجسمه، قصرهاي قديمي، و نشانه‌هاي برجسته دنيا را با چشم ببينيد و زندگي آنها را لمس كنيد. شايد براي ما ايرانيان نيز قدم زدن در تخت جمشيد بازسازي شده هم جالب و جذاب باشد!

تصويري از آثار موجود در پارك سيام تايلندتصويري از آثار موجود در پارك سيام تايلند

در قسمت ورودي پارك ميني سيام يك چشم انداز كلي از نيمكره‌هاي شرقي و غربي جهان را خواهيد ديد. از برج صنعتي ايفل گرفته تا كاشي‌هاي آبي رنگ سازه‌هاي چيني، تا گنبدهاي آبنباتي رنگ كليساي سنت پترزبورگ، تا اپراي سيدني، تا مجسمه آزادي، تا اقيانوس‌هاي اطلس و هند، همه را مي‌توانيد در يك نماي كلي ببينيد.

تصويري از سازه هاي كشورهاي اروپايي در پارك ميني سيامتصويري از سازه هاي كشورهاي اروپايي در پارك ميني سيام

بعد از عبور از منطقه ميني اروپا، مي‌توانيد وارد منطقه ميني سايام شويد و از تمدن پيشين تايلندي‌ها مانند پادشاهي لانا كسب اطلاع كنيد. عمارت بودا، معابد قديمي، زير ساخت‌هاي مدرن، پل كابلي معلق، ايستگاه‌ها قطار و ساير مكان‌هاي ديدني تايلند، از اماكني هستند كه مي‌تواند در ميني سيام به چشم ببينيد.

هزينه ورودي پارك ميني سيام

ورودي ميني سيام پاتايا براي افراد با سنين مختلف متفاوت است و هزينه ورودي هر فرد بزرگسال دو برابر كودكان است. البته براي مهاجرين، ليدرها، و كساني كه مجوز كار در تايلند را دارند، تخفيف‌هاي جداگانه در نظر گرفته شده است.تصويري از كاخ كرملين در پاك ميني سيامتصويري از كاخ كرملين در پاك ميني سيام

چگونه به ميني سيام برويم؟

اگر قصد بازديد از پارك ميني سيام را داريد بايد فاصله ۱۶۵ كيلومتري بانكوك تا پاتايا را برويد. اين شهر سالانه بيش از ۵/۵ ميليون نفر گردشگر تور تايلند از سراسر جهان دارد.
ساعت كار ميني سيام تايلند

پارك ميني سيام در روزهاي هفته بين ساعت ۷ صبح تا ۲۲ شب به روي عموم باز است و بازديد از آن تقريباً بين ۳ تا ۴ ساعت طول مي‌كشد.

منبع: bangkok

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.