كاخ ييلديز | آخرين شاهكار معماري امپراطوري عثماني

۸ بازديد

كاخ ييلديز

كاخ ييلديز كه آخرين نمونه معماري عثماني است، در تپه ييلديز در منطقه بشيكتاش واقع شده است.ييلديز پالاس، به معني "كاخ ستاره"، در سال ۱۸۸۰ ساخته شد و توسط سلطان عبدالحميد دوم عثماني مورد استفاده قرار گرفت.نمايي از ساختمان كاخ ييلديز استانبولنمايي از ساختمان كاخ ييلديز استانبول

ساختمان ها و معماري كاخ ييلديز

كاخ مجموعه اي از ساختمان ها از جمله آپارتمان هاي دولتي (Büyük Mabeyn)، غرفه ها، تئاتر ييلديز و اپرا، موزه همين كاخ و كارخانه چيني امپريال است. باغ هاي كاخ ييدليز نيز يك سايت عمومي محبوب در ميان ساكنان استانبول هستند. يك پل، كاخ ييداليز را با كاخ چيرگان در بسفر از طريق باغ هاي كاخ متصل مي كند.

 

تصويري از ساختمان هاي داخل كاخ ييلديز استانبولتصويري از ساختمان هاي داخل كاخ ييلديز استانبول

اين ساختمان داراي دو طبقه و زيرزمين است و از تركيب چوب و سنگ ساخته شده است و در سه مرحله ساخته شده است. كيوسك Malta، يك غرفه واقع در ييلديز پارك است كه توسط سلطان عبدالعزيز ساخته شده است.

موزه كاخ ييلديز

اين ساختمان، كه در تاريخ ۸ آوريل سال ۱۹۹۴ به عنوان يك موزه افتتاح شد، شامل يك گالري بزرگ در طول ۹۰ متر مي شود. قابل فهم است كه اين ساختمان به عنوان يك موزه مورد استفاده قرار گرفته است كه توسط عكس سلطنت سلطان عبدالحميد دوم (۱۹۰۹-۱۸۷۶) نشان داده شده و اشياي ارزشمند در اين محل نمايش داده شده است. آثار هنري، نمايش داده شده در موزه متعلق به اين كاخ است.تصويري از داخل موزه كاخ ييلديزتصويري از داخل موزه كاخ ييلديز

بعضي از آنها در حالي كه در قصر توپكاپي بودند، يه اينجا آورده شده اند. آثار هنري شامل مواردي از سلطان عبدالحميد دوم، ابزار نجاري او، هدايايي كه به او داده شده و محصولات كارخانه يليدز چيني است.

كل كاخ به تازگي بازسازي و نقاشي شده است. كشور تركيه قصد دارد بخش هاي بيشتري از كاخ را باز كند و آن را به يكي از كاخ هاي بزرگ استانبول تبديل كند. گردشگران تور استانبول و بازديد كنندگان ميتوانند بسياري از مبلمان ارزشمند را در داخل اتاق هاي كاخ و همچنين يك خانه تابستاني زيبا را در باغ پيدا كنند.

تصويري از داخل كاخ ييلديزتصويري از داخل كاخ ييلديز

اين موزه را كه در كنار درب ورودي كاخ ييلدي واقع شده است از دست ندهيد.شما همزمان با استفاده از يك بليت ميتوانيد به تماشاي كاخ و موزه برويد.

اين كاخ كمي دورتر از جاذبه هاي توريستي ديگر است و پس از كاخ دولما باغچه قرار گرفته است.براي بازديد از موزه و كاخ ممكن است نياز به تاكسي داشته باشيد.

ساعت بازديد از كاخ ييلديز

تابستان از ساعت ۹ صبح الي ۱۹

زمستان : از ساعت ۹ صبح الي ۱۶٫۳۰

هزينه بازديد از كاخ ييلديز

هزينه بازديد به ازاي هرنفر ۱۰ لير ميباشد.

آدرس كاخ ييلديز

Yildiz Mah. Barbaros Bulv. Hamam Sok. No:62

Gayrettepe, Besiktas, Istanbul

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.