مركز مالي جهاني شانگهاي | تماشاي دومين برج بلند شانگهاي

۸ بازديد

مركز مالي جهاني شانگهاي

مركز مالي جهاني شانگهاي (به چيني: 上海环球金融中心) كه به مركز تجارت جهاني شانگهاي نيز مشهور است، نام يك برج مرتفع در شانگهاي در چين است. در پروژه مركز مالي جهاني شانگهاي كه در كنار برج جين‌مائو واقع شده، بيش از يك ميليارد دلار آمريكا سرمايه‌گذاري شده است.تصويري از شهر و مركز مالي جهاني شانگهاي 

تصويري از شهر و مركز جهاني مالي شانگهاي

 

اين برج ۴۹۲ متري ۱۰۱ طبقه شامل ۴ طبقه زيرزمين ميباشد و عنوان دومين برج بلند در شانگهاي به خود اختصاص داده است ،كار ساخت اين برج را معماران شركت آمريكايي كون پدرسون فاكس و موسسه طراحي و معماري چاينا ايست عهده دار شده بودند. هدف از طراحي فضاي خالي بالاي برج كاهش فشار باد بر روي برج مي‌باشد.

پيشينه مركز مالي جهاني شانگهاي

مركز مالي جهاني شانگهاي با همكاري نزديك بين منطقه پودونگ و مركز تجاري مالي لوجيازوي ساخته شده است. درسال ۱۹۹۰ دولت چين تصميم گرفت تا منطقه پودونگ را به عنوان يك مركز توسعه مهم معرفي نمايد بدين منظور شركت ساختماني موري را تشويق به بررسي پروژه‌هاي بالقوه نمود. مدت ساخت اين برج از ابتداي سال ۱۹۹۷ تا ۲۸ آگوست ۲۰۰۸ - ۱۱ سال به طول انجاميد.تصويري از بالاي مركز جهاني مالي شانگهاي; 

تصويري از بالاي مركز جهاني مالي شانگهاي

 

بخشها و فعاليت هاي مركز مالي جهاني شانگهاي

رصدخانه دومين برج بلند چين

رصد خانه از طبقات ۹۴ تا ۱۰۰ قرار دارد. طبقه ۱۰۰ مرتفع‌ترين رصدخانه در دنيا است. در طبقه ۹۷ يك پل وجود دارد كه در بلنداي آسمان آويزان است. در طبقه ۹۴ چشم‌اندازي خيره‌كننده براي مراسم ويژه در شهر وجود دارد.

تصوير زيبا از مركز جهاني مالي شانگهاي; 

تصوير زيبا از مركز جهاني مالي شانگهاي

 

دروازه آسمان طبقه B1

در اين طبقه پيش درآمدي از چشم انداز عالي و سرگرم كننده شانگهاي به گردشگران به عنوان اولين گام ارائه مي‌گردد. سرعت توسعه و پيشرفت شهر از اين جايگاه به خوبي قابل مشاهده است.

محيط آسماني طبقه ۹۴ (۴۲۳ متري)

ارتفاع اين بخش ۸ متر و مساحت آن ۷۶۰ متر مي‌باشد. در اين جايگاه مي‌توان چشم‌اندازي از شانگهاي سنتي و مدرن داشت. در اين جايگاه سكوي بازديد، صندلي راحتي و صندلي براي رفع خستگي وجود دارد. شما مي‌توانيد در مراسم‌هاي خاص نمايشگاه‌هايي از شانگهاي را مشاهده كنيد.

قدم‌زدن در آسمان - طبقه ۹۷ (۴۳۹ متري)

اين مكان همچون پلي در آسمان است. سقف شيشه اي براي انسان حس قدم زدن در اسمان را پديد مي‌آورد. اين جايگاه بلندترين عرشه رصدخانه روباز در دنياست.

تصويري از داخل مركز جهاني مالي شانگهاي; 

تصويري از داخل مركز جهاني مالي شانگهاي;

 

قدم زدن در آسمان - طبقه ۱۰۰ (۴۷۴ متري)

هم اكنون مرتفع‌ترين رصدخانه در دنيا "قدم زدن در آسمان در طبقه ۱۰۰" با ۵۵ متر طول و ۳ راهرو جهت تماشاي مناظر با طبقات شفاف و شيشه‌اي مي‌باشد. در هر زمان از روز چشم‌اندازها حيرت‌آور هستند. نماي برج‌هاي جين‌مائو و برج‌هاي تلويزيوني مرواريد شرق از اين زاويه خيره‌كننده و شگفت‌آور هستند.

امكانات مركز مالي جهاني شانگهاي

مركز مالي جهاني شانگهاي بلندترين ساختمان در شانگهاي است و با برج راديو تلويزيون مرواريد شرق و برج جين‌مائو يك شاخص براي شانگهاي ايجاد نموده اند. در حدود يك دقيقه مي‌توان با استفاده از آسانسور از طبقه اول به طبقه ۹۵ رسيد. سرعت اين آسانسور ۱۰ متر بر ثانيه است.اين ساختمان ۴ طبقه زير زميني دارد.تصويري از مركز جهاني مالي شانگهاي; 

تصويري از مركز جهاني مالي شانگهاي;۱۵

 

  • فروشگاه رستوران و مركز كنفرانس در طبقات ۳ تا ۵
  • دفاتر اداري و تجاري از طبقه ۷ تا ۷۷
  • در طبقه ۲۹ مركز رسانه و فرهنگ
  • طبقات ۷۹ تا ۹۳ هتل پارك حيات شانگهاي و در نهايت رصد خانه در طبقه ۱۰۰٫

(جهت جلوگيري از ايجاد خسارت و كاهش نوسان و مقاومت در برابر طوفان و زلزله ۲ تعديل‌كننده جريان هوا در طبقه ۹ نصب شده است.)

آدرس مركز مالي جهاني شانگهاي:

شانگهاي محل جديد پودونگ، خيابان سنچري، شماره ۱۰۰

ساعات بازديد از مركز مالي جهاني شانگهاي:

اين مجموعه هر روزه از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۳ به روي گردشگران تور چين باز است. فروش بليط از ساعت ۲۲:۰۰ متوقف مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.