سالن اپراي دبي | سالني مدرن در قلب شهر دبي

۸ بازديد

سالن اپراي دبي

حتما درباره ي شهر پر آوازه دبي زياد شنيده ايد؛ شهري مدرن در سرزمين گرم و كويري امارات كه با همين شرايط باز هم يكي از توريستي ترين شهرهاي خاورميانه به حساب مي آيد. اين شهر طي چند سال توانست به يكي از ابر قدرت هاي آسيا در صنعت گردشگري تبديل شود.در سال ۲۰۱۶ ميلادي سالن اپراي دبي افتتاح شد كه به جرات مي توان گفت يكي از مدرن ترين و زيباترين سالن هاي اپرا در جهان است.

شايد باورتان نشود اما تا پيش از افتتاح اين مجموعه، دبي سالني درخور اجراي برنامه هاي بين المللي نداشت و نياز به وجود چنين ساختماني به شدت احساس مي شد، اينگونه بود كه سالن اپراي دبي را ساختند و ما امروزه به راحتي مي توانيم از آن ديدن كرده و از تماشاي برنامه هاي مورد علاقه‌مان در آن لذت ببريم.

معرفي سالن اپراي دبي

در سال ۲۰۱۲ ميلادي تصميم گرفته شد كه در دبي سالن اپرايي ساخته شود زيرا مسئولين اين شهر متوجه شدند كه هيچ سالن خوبي براي اجراي كنسرت هاي موسيقي، تئاتر يا هنرهاي نمايشي در دبي وجود ندارد و خوانندگان و موزيسين هاي مختلفي از كشورهاي گوناگون قصد اجراي برنامه در دبي را دارند اما جايي براي اين كار وجود ندارد.با توجه به اين كه دبي شهر ركوردها و سازههاي منحصر به فرد است، تصميم بر آن شد كه سالن اپراي دبي نيز ويژگي هاي شاخص و درخور توجهي داشته باشد و مناسب شان و منزلت توريست هاي امارات ساخته شود.تصوير زيبا از سالن اپراي دبي ;تصوير زيبا از سالن اپراي دبي 

 

سالن اپراي دبي درست در مركز اين شهر واقع شده اما جالب است بدانيد كه براي ساخت اين سازه طرح ها و پيشنهادات گوناگوني ارائه شد كه هر يك از آن ها در گوشه اي از اين شهر جاي مي گرفتند. اما مسئولين اين پروژه اميدوار بودند كه دسترسي آسان و مناسب و پايين آوردن هزينه ي بليت نمايش ها مي تواند گردشگران تور دبي را به سوي اين سالن بكشاند به همين خاطر نهايتا تصميم گرفتند كه سالن را در مركز، بهترين و شلوغ ترين قسمت شهر ساخته شود.

خصوصيات سالن اپراي دبي

كار ساخت سالن اپراي دبي در سال ۲۰۱۲ ميلادي آغاز شد و در سال ۲۰۱۶ ميلادي به اتمام رسيد. خوشبختانه پروژه ي اين سالن همانطور كه انتظار مي رفت به بهترين شكل ممكن پيش رفت و سالن اپرا با گنجايش ۱۹۰۰ نفر آغاز به كار كرد و توانست در سال ۲۰۱۵ ميلادي جايزه بهترين پروژه خاور ميانه (GCC) را به دست بياورد و در سال ۲۰۱۶ نيز و جايزه ي بهترين طراحي سال (Identity Design Awards) را از آن خود كند.

زمان ساخت سالن اپراي دبي; 

زمان ساخت سالن اپراي دبي;

 

طراحي مدرن، امكانات رفاهي جذاب و دسترسي آسان به اين ساختمان باعث شده كه در طي همين چند ماه گذشته سالن اپرا به يكي از بهترين مكان هاي تفريحي در دبي تبديل شود. جالب است بدانيد كه ۲۰۰ كنسرت و برنامه طي ۱۲ ماه نخسب بازگشايي اين سالن در آن برپا شد.

قسمت هاي مختلف سالن اپراي دبي

كاملا مشخص است كه سالن اپراي دبي سازه اي مدرن و درخشان براي به رخ كشيدن قدرت و ابهت دبي است. قسمت هاي مختلف اين سالن است كه عبارت اند از:

  • سالن اصلي مسطح به مساحت ۲۰۰۰ متر
  • سالن پروسينيوم آرچ | proscenium arch
  • سالن كنسرت هاي آكوستيك
  • اتاق تمرين هنرمندان
  • يك رستوران در پشت مجموعه و رو به برج خليفه و در فضاي باز

برنامه هاي سالن اپراي دبي

هر چه به ساختمان اپراي دبي نزديك شويد بيشتر غرق در ابهت، عظمت و شكوه آن خواهيد شد، اين سازه هنر معماران ماهر و تاريخ امارات را فرياد مي زند؛ بعد از اين كه به بزرگي و شكوه آن عادت كرديد تازه به ياد برنامه هاي مفرح موجود در آن خواهيد افتاد. داخل سالن اپراي دبي داراي سطوح و طبقات مختلفي است به همين دليل مكان مناسبي براي برپايي انواع و اقسام برنامه هاست در اينجا نگاهي داريم به انواع هنرهاي نمايشي كه در اين مكان برپا مي شوند:داخل سالن اپراي دبي;داخل سالن اپراي دبي

 

  • تئاتر
  • اپرا
  • باله
  • اركستر
  • كنسرت
  • نمايش مد و فشن
  • سرگرمي هاي زنده مانند شعبده بازي
  • كنفرانس ها

گالري ها و نمايشگاه هاي هنري سالن اپراي دبي

با هر بار مراجعه به سالن اپراي دبي با منوي گسترده اي از نمايش ها رو به رو خواهيد شد، حال شايد زماني كه مد نظر شماست در اين سالن رقص باله باشد يا نمايش هاي ليزري، تئاتر يا ... اما هر نوع نمايشي كه مدنظرتان باشد را حتما خواهيد يافت زيرا برنامه ها به گونه اي اجرا مي شوند كه براي خانواده ها، زوج ها، گروه هاي دوستانه، طرفداران كمدي و... مناسب باشند.

امكانات سالن اپراي دبي

امكانات رفاهي گسترده اي براي رفاه ميهمانان سالن اپراي دبي در نظر گرفته شده است كه در اين قسمت با آن ها آشنا مي شويم:تصوير زيبا از سالن اپراي دبي;تصوير زيبا از سالن اپراي دبي;

 

  • حدود ۲۰۰۰ صندلي راحت
  • مناسب سازي راه ها براي معلولين حركتي
  • صندلي چرخدار مناسب
  • سرويس بهداشتي آقايان، بانوان و معلولين (در همه ي طبقات)
  • پله برقي (براي همه ي سطوح)
  • آسانسور از پايين ترين سطح تا بالاترين طبقه (براي همه ي سطوح)
  • پاركينگ ۲۴ ساعته
  • ترنسفر

رستوران هاي نزديك سالن اپرا دبي

جدا از فروشگاه هاي كوچك تنقلات فروشي داخل اپرا كه اسنك و خوراكي هايي از اين قبيل را ارائه مي دهند رستوران هاي زيادي نيز در نزديكي سالن اپراي دبي وجود دارد كه مي توانيد از آن ها خوراكي هاي خوشمزه اي را تهيه كنيد. اما از بهترين رستوران هاي نزديك به اين مجموعه ي تفريحي مي توان به موارد زير اشاره نمود:رستوران سالن اپراي دبيرستوران سالن اپراي دبي

رستوران آرماني: اين رستوران غذاهاي هندي فوق العاده اي دارد و آشپزان ماهري در آن فعاليت مي كنند كه ايده ها و نوآوري هاي خاصي را در كارشان به كار مي برند. البته اين رستوران تنها شام ارائه مي دهد اما محيط بسيار زيبايي دارد.

ساعات فعاليت: ۱۹:۰۰-۲۳:۰۰

ميانگين هزينه غذا: ۳۸۰ درهم (حدود ۳۷۰ هزار تومان)

آدرس: برج خليفه، هتل آرماني.

رستوران اتمسفر برج خليفه | At.mosphere Burj Khalifa: همانطور كه از نام اين رستوران مشخص است در برج خليفه قرار دارد.

تصوير زيبا از سالن اپراي دبي; 

تصوير زيبا از سالن اپراي دبي;

ساعات فعاليت: ۱۲:۳۰-۱۵:۰۰ / ۱۸:۰۰- ۲۳:۰۰

ميانگين هزينه براي دو نفر: ۴۰۰ درهم (حدود ۴۰۰ هزار تومان)

آدرس: امارات متحده عربي، دبي، مركز دبيف برج خليفه، بلوار شيخ محمد بين رشيد، هتل آرماني، لابي.

چطور به سالن اپرا دبي برويم ؟
با اتومبيل شخصي:

براي رسيدن به سالن اپراي دبي بايد وارد جاده ي E۱۱ شيخ زايد شويد اين جاده از اصلي ترين جاده هاي دبي است و به راحتي آن را پيدا خواهيد كرد، سپس از خروجي ۵۰ خارج شويد و بلافاصله وارد خروجي سمت راست شويد كه وارد بلوار شيخ محمد بن راشد مي شود. در اين بلوار در جستجوي تابلوهاي راهنماي سالن اپراي دبي باشيد. اين مجموعه پاركينگ هم دارد و مي توانيد از آن استفاده نماييد.

با تاكسي:

يكي از محبوب ترين وسايل نقليه ي عمومي در دبي تاكسي است كه مي توانيد با استفاده از آن به راحتي به سالن اپرا برسيد.

مترو:

يكي ديگر از وسيله هايي كه مي توانيد با استفاده از آن به سالن فوق العاده ي اپراي دبي برسيد مترو است، اگر مترو را انتخاب مي كنيد بايد در ايستگاه برج خليفه از مترو پياده شويد و وارد خط قرمز شويد و از ايستگاه اپراي دبي Dubai Opera پياده شده و به اين مركز برويد.ورودي سالن اپراي دبي;ورودي سالن اپراي دبي;

 

آدرس سالن اپرا دبي:

امارات تحده عربي، دبي، مركز دبي، نزديك برج خليفه، بلوار شيخ محمد بين رشيد.

هزينه بازديد از سالن اپرا دبي

راي استفاده از برنامه هايي كه در سالن اپراي دبي اجرا مي شوند بايد بليت تهيه نماييد و مي توانيد به دو صورت انلاين يا حضوري اين بليت ها را خريداري كنيد. متاسفانه به دليل گستردگي طيف برنامه هايي در اين سالن اجرا مي شوند نمي توانيم هزينه اي براي استفاده از اين اپرا ذكر كنيم. اما به صورت حدودي هزينه ي شركت در يك كنسرت در اين مجموعه حدودا ۳۵۰ تا ۷۶۰۰ درهم هزينه در بر خواهد داشت يعني چيزي بيش از ۳۵۰ هزار تومان.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.