برج آلفابت باتومي | برجي زيبا در كنار درياي سياه

۸ بازديد

برج آلفابت باتومي

برج آلفابت باتومي يك سازه ۱۳۰ متري در باتومي، گرجستان است. برج برجسته و منحصر به فرد نماد الفباي كشور گرجستان و مردم آن است. اين ساختار تركيبي از طراحي DNA و الگوي مارپيچ دوقلو است. دو نوار به صورت مارپيچ بالا مي آيند ه بر روي آن ۳۳و در هر ۴ متر ۳۳ حرف الفباي گرجستان از جنس آلومنيوم نوشته شده است.

ساختار برج آلفابت باتومي

در وسط اين برج يك آسانسور قرار گرفته است كه از بيرون برج نيز معلوم است.همچنين يك توپ نقره اي تو خالي بزرگ در بالاي برج قرار گرفته است.

برج الفبايي توسط شركت اسپانيايي CMD Ingenieros ساخته شده است. ساخت و ساز اين برج در ۱۰ اكتبر ۲۰۱۰ آغاز شد و در سال ۲۰۱۱ به پايان رسيد و براي ساخت اين سازه،۶۵ ميليون دلار هزينه شد.تصويري زيبا از برج آلفابت باتوميتصويري زيبا از برج آلفابت باتومي

اين برج از يازده تراس كانتينري از جنس فولاد تشكيل شده است كه به دوبخش تقسيم ميشود.داخل اين برج شامل هسته هاي ارتباطي پانوراميك و پله ميشود و بيرون آن از كل ساختار پشتيباني مي كند و سطح را با حروف الفبا مي پوشاند.فضاي نوراني برج شامل چند اتاق ميشود كه در طبقات پخش شده اند.

طبقات برج آلفابت باتومي

طبقه اول طبقه انتقال ناميده مي شود. در اين طبقه دو آسانسور پاراميك وجد داردكه شما را به طبقات ديگر انتقال ميدهد.
طبقه دوم ميزبان يك استوديوي تلويزيوني است و كنار آن آشپزخانه قرار دارد.

طبقه سوم شامل رستوران است ميشود كه به صورت چرخشي زراحي شده است.اين رستوران هر يك ساعت ۳۶۰ درجه ميچرخد كه در كنار غذا خوردن از نماي درياي سياه و شهر باتومي لذت خواهيد برد.تصويري از ساختار برج آلفابت باتوميتصويري از ساختار برج آلفابت باتومي

 

طبقه چهارم به عنوان يك عرشه رصدخانه طراحي شده است، براي لذت بردن از نمايش هاي منحصر به فرد از برج آلفابت كه منجر به پنجمين طبقه ميشود، كه به بازديدكنندگان اجازه مي دهد تا ببينند كه برج چگونه كار ميكند.

برج رها شده در كنار درياي سياه

در حالي كه برج به خوبي ساخته شده بود اما به حال خود رها شده بود. از سال ۲۰۱۴، صدها پرنده مرده در طبقه ها يافت شد، هرچند برج الكترونيكي شده و به نظر مي رسد نسبتا جديد است. در ماه مي سال ۲۰۱۵، شهردار باتومي تصميم گرفت تا برج آلفابت ۱۳۰ متري را به شركت اسپانيايي نامشخص براي ۲۰ سال آينده اجاره دهد و از سال ۲۰۱۷، رستوران برج آلفابت براي بازديد كنندگان باز است.تصوير بالا از برج آلفابت باتوميتصوير بالا از برج آلفابت باتومي

اميدواريم كه اين مطلب در سفر به شهر زيباي باتومي براي شما مفيد واقع شود.

خواهشمنديم ر صورتيه قصد سفر به كشور گرجستان را داريد،براي رزرو تور گرجستان با ما در تماس باشيد.

اطراف برج آلفابت

تصويري از مجسمه هاي عشق باتومي در كنار برج آلفابت باتومي 

تصويري از مجسمه هاي عشق باتومي در كنار برج آلفابت باتومي

همزمان با بازديد از برج آلفابت ميتوانيد از پارك كنار آن نيز استفاده كنيد.سوار چرخ و فلك اين پارك شويد و به تماشاي شهر زيباي باتومي بنشينيد.حتما در شب به اين پراك برويد زيرا نمايي متفاوت را از شهر باتومي خواهيد يافت.

بازديد از مجسمه ها عشق را فراموش نكنيد.اين مجسمه ها متحرك هستيد و نمايش هاي زيبا و خاطره انگيزي را از آنها خواهيد ديد.

در كنار برج آلفابت و در خيابان اصلي دست فروش هايي وجو دارند كه اجناس خوبي ميتوانيد بيابيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.